Cortex. Wyzwania, czyli o treningu dla mózgu...
W Cortex gramy od czasu Warszawskich Targów Książki, bo tu - zachęceni przez jednego z pracowników stoiska Rebel - kupiliśmy grę. I to był strzał w dziesiątkę. Bo gra nie poszła w odstawkę po kilku partyjkach, jak to często bywa, nie pokrywa się kurzem gdzieś na półce. Ciągle jest na wierzchu, ciągle jako pierwsza ląduje w torbie, którą pakujemy przed wyjazdami.
Tym razem też wyrusza z nami - obok Double i Dixit - to pewniak (wszystkie trzy bardzo polecamy!).
Cortex: poćwicz swój mózg
Gra się szybko, od razu widać, kto jest w czym dobry, a z jakim typem zadań ma pod górkę - dopasowywanie elementu kostki czy brakującego puzzla jest dla mnie prawdziwym wyzwaniem, nim go sobie w głowie ten element przetworzę, odwrócę i dopasuję - Franek już zna odpowiedź. Za to wygrywam w wyzwaniach koordynacyjnych, rzut okiem i wiem, którą ręką jaką część głowy trzeba dotknąć - chłopaki bardzo się starają, ale sukces jest mój!
Karty są ładne, ale najpiękniejsze i najbardziej zaskakujące są te do wyzwań sprawdzających zmysł dotyku. Aksamitne, z gumowymi elementami, tłoczeniami. Bułeczka posypana sezamem, sznur, gumowa piłka do kosza, mech, który jest mięciutki i szorstki zarazem, truskawka.... Dotykanie jest przyjemne, trafienie na te karty wszystkich nas cieszy. I co tu dużo mówić, odgadnięcie dotykiem obrazka ciągle sprawia trudność, choć tych kart jest tylko 10!
Gra pobudza do pracy i gimnastykuje mózg, ćwicząc różne jego funkcje. Rzucamy okiem na wyłożoną kartę i jeśli znamy odpowiedź, zakrywamy ją ręką i odpowiadamy. Jeśli odpowiedź jest poprawna - dostajemy część układanki mózgu.
Zadania dzielą się na osiem grup, dotyczących:
1. zadań pamięciowych (wymieniamy 5 rzeczy, które na niej zauważyliśmy,
2. kolorów - który kolor (słowo, po angielsku) napisany jest prawidłowo swoim kolorem,
3. labiryntów - szukamy wyjścia z labiryntu,
4. koordynacji - odpowiednim palcem odpowiedniej ręki dotykamy wskazanej części ciała,
5. par - który z wielu przedstawionych na niej obrazków powtarza się,
6. częstotliwości - szukamy elementu, który występuje na karcie najczęściej,
7. rozumowania - który kształt pasuje do pustego miejsca,
8. są też wyzwania - gracz musi zamknąć oczy i polegając wyłącznie na zmyśle dotyku rozpoznać fakturę jednej ze specjalnych kart imitujących powierzchnię piłki do kosza, mchu, skóry lub innych materiałów.
W pudełku znajdziesz:
90 kart:
- 74 karty testów,
- 6 kart wyzwań,
- 10 faktur z wytłoczeniami
- 24 części układanki z obrazkiem mózgu.
CORTEX. Wyzwania
Projektant: Johan Benvenuto,Nicolas Bourgoin
Il. Sébastien Lopez
Wydawca: REBEL.pl
Liczba graczy: 2 - 6 osób
Wiek: 8 +
Czas gry: ok. 15 minut
Waga: ok. 0.34 kg
1. zadań pamięciowych (wymieniamy 5 rzeczy, które na niej zauważyliśmy,
2. kolorów - który kolor (słowo, po angielsku) napisany jest prawidłowo swoim kolorem,
3. labiryntów - szukamy wyjścia z labiryntu,
4. koordynacji - odpowiednim palcem odpowiedniej ręki dotykamy wskazanej części ciała,
5. par - który z wielu przedstawionych na niej obrazków powtarza się,
6. częstotliwości - szukamy elementu, który występuje na karcie najczęściej,
7. rozumowania - który kształt pasuje do pustego miejsca,
8. są też wyzwania - gracz musi zamknąć oczy i polegając wyłącznie na zmyśle dotyku rozpoznać fakturę jednej ze specjalnych kart imitujących powierzchnię piłki do kosza, mchu, skóry lub innych materiałów.
W pudełku znajdziesz:
90 kart:
- 74 karty testów,
- 6 kart wyzwań,
- 10 faktur z wytłoczeniami
- 24 części układanki z obrazkiem mózgu.
CORTEX. Wyzwania
Projektant: Johan Benvenuto,Nicolas Bourgoin
Il. Sébastien Lopez
Wydawca: REBEL.pl
Liczba graczy: 2 - 6 osób
Wiek: 8 +
Czas gry: ok. 15 minut
Waga: ok. 0.34 kg
Ciekawe, ciekawe. A karty sensoryczne zaintrygowały mnie, też bym podotykała, pozgadywała ;-)
OdpowiedzUsuń